بیش از ۸۶۰ تن عملیات نمک پاشی در جاده های مازندران

نمک پاشی در جاده های مازندران

عملیات نمک پاشی در جاده های مازندران در حدود 860 تن انجام شد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : با توجه به کاهش دما و شرایط جوی درمناطق کوهستانی در ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 860 تن عملیات نمک پاشی در سطح جاده های مازندران به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان مازندران مهندس عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر دربارهآخرین وضعیت راه های استان اظهار داشت: در حال حاضر تردد در محورهای کوهستانی استان از جمله محور سوادکوه، هراز ،کندوان و ساری _ کیاسر با به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

عملیات نمک پاشی در جاده های مازندران برای باز شدن راه‌ها

وی ادامه داد : با توجه به اعلام آمار دریافتی از سوی روسای ادارات تابعه در 24 ساعت گذشته با بکارگیری 128 دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری ، بیش از 860 تن عملیات نمک پاشی و 615 کیلومتر عملیات برفروبی توسط راهداران به اجرا در آمد که در این میان محورهای ارتباطی سوادکوه ، کندوان و هراز به ترتیب بیشترین حجم عملیات را دارا بودند.

با استمرار توده هوای سرد در سطح استان در ظرف 48 ساعت آینده به کلیه کاربران جاده ای توصیه می گردد در این ایام از سفرهای غیر ضروری در سطح محورهای کوهستانی پرهیز نموده و قبل از عزیمت به سفر با شماره های تماس مرکز مدیریت راههای استان ( 141و 33322320 ) و همچنین سامانه پیام کوتاه 10000141 از آخرین وضعیت راههای استان اطلاع حاصل نمایند.

نمک پاشی جاده در زمستان

در زمستان به دلیل بارش برف، مسیرها مسدود می‌شوند. یکی از روش‌های معمول برای حل این مشکل، استفاده از نمک پاشی است. این کار با استفاده از دستگاه های نمک پاش به صورت 24 ساعته انجام می‌شود. معمولا مسئولان راه داری با توجه به هشدارهای هواشناسی، نمک مورد نیاز را تهیه می‌کنند. این نمک ها در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کندی حرکت خودروها در نتیجه بارش برف موجب می‌شود که ترافیک ایجاد شود. برای کنترل این وضعیت راهداری معمولا با استفاده از ماشین‌های مختلف اقدام به نمک پاشی می‌کند.

عملیات نمک پاشی در جاده های مازندران نیز هرساله در سطح وسیعی انجام می‌شود. زیرا مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی همواره مسیر تردد مسافران بسیار زیادی است. از این رو اغلب در هنگام بارش برف، این جاده ها در اولویت قرار دارند.

دلایل نمک پاشی در جاده های مازندران

در هنگام بارش برف، اغلب مسیرهای منتهی به شهرها مسدود می‌شوند. ماشین‌های برف روب و نمک پاش در این مواقع بهترین گزینه هستند. در جاده های شمالی کشور که مربوط به استان های مازندران و گیلان است. عملیات های متعددی در این زمینه انجام می‌شود. اغلب این عملیات ها نیز با موفقیت روبرو هستند. زیرا مسئولان در این مسیرها اغلب آمادگی لازم برای بازگشایی جاده را دارند. عملیات نمک پاشی در جاده های مازندران توسط افراد با تجربه در فصل زمستان انجام می‌شود.

نمک به عنوان یک ماده معدنی پرکاربرد، علاوه بر استفاده در مواد غذایی در راهداری نیز کاربرد دارد. از این رو برای این کار از نمک های صنعتی استفاده می‌شود. این نمک ها تصفیه شده نیستند. در نتیجه قیمت کمتری نسبت به نمک خوراکی دارند.